Pagina's

dinsdag 21 februari 2012

Zpagetti haken, hoesje voor fles of potje, patroon

Afgelopen zaterdag was ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest.
Ik was er nog nooit geweest en ik was erg benieuwd hoe het was.
Ik vond het leuk maar erg afwisselend was het niet, veel van hetzelfde. Voornamelijk borduren en quilten.
En dat zijn net 2 dingen die ik nog niet doe, let op de 'nog' niet...
Maar goed, ik heb toch nog wel wat leuke dingetjes gekocht. Lieve stofjes, paar bolletjes wol, 2 boekjes en 3 klossen Zpagetti garen.

Zpagetti is eigenlijk net als gewoon haken maar dan in het groot.
Ik haakte dit met haaknaald nr 10.

Ik gebruikte een oude sapfles van de AH, maar je kan natuurlijk allerlei potjes/flesjes etc gebruiken.


Ik gebruikte dus deze fles.
Ik haakte eerst een ketting van lossen, 17 in totaal. Sluit dmv halve vaste.


Je hebt nu een gesloten rondje.
Goed meten of ie past om het flesje.

Begin met de volgende toer.
Je haakt nu in iedere losse een vaste. Totdat je weer bij het begin bent.
Je gaat dan weer verder met vasten.





Ik haakte met alleen de achterste draad. Dus als je insteekt met je haaknaald, steek je alleen in de achtertste draad.
Je gaat net zolang door met vasten haken totdat je hulsje lang genoeg is.
Als je een flesje of potje hebt wat taps toeloopt heb ik aan het einde een paar keer een steek overgeslagen.


Ik heb ook meteen een kleiner exemplaar gemaakt.




Mijn grote lampenkap heeft ook meteen een nieuw hoesje gekregen.







Lieve kleurtjes toch?!

Liefs

Ilona 

7 opmerkingen:

  1. Dit ziet er leuk uit zeg!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erggg Leuk en bedankt voor je uitleg. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gemaakt! En bedankt voor de uitleg, handig voor als ik eindelijk kan haken! En ik had de handwerkbeurs ook op de agenda staan maar was het later ook weer vergeten, had namelijk nog geen concrete plannen. Maar ik ben blij te horen dat ik niet 'veel' gemist heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat ziet er erg leuk uit mooie kleurtjes het lijkt wel lente mooi hoor!
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verslavend he, zpagetti!
    Ziet er gezellig uit zo!
    Groetjes Klaske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk gedaan zo met die foto's en uitleg,... ik ben net begonnen met haken... mede dankzij jou duidelijke instructies heb ik een gaaf vaasje als eerste werkje gemaakt! thanks!

    gr Romy

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk als je een bericht achterlaat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails